Testa din webbläsare
-
För att kunna använda digitala läromedel från Natur & Kultur behöver du logga in och använda våra produkter i en av de webbläsare som vi har utvecklat dem för. Gör vårt webbläsartest för att se om din webbläsare kommer att fungera med Natur & Kulturs system.
Om alla fält blir gröna så kommer våra produkter att fungera i din webbläsare. Om ett fält blir rött behöver du åtgärda problemet innan du kan använda våra produkter:
Fält 1. "Javascript är inte aktiverat"
Gå till inställningarna för din webbläsare och aktivera javascript.
- Safari: Inställningar / Säkerhet / Aktivera JavaScript
- Google Chrome: Inställningar / Avancerat / Sekretess och säkerhet / Webbplatsinställningar / JavaScript / Tillåten (ej Blockerade)
- Edge: Läs mer hos Microsoft.
Fält 2. "Cookies är inte aktiverade"
Gå till inställningarna för din webbläsare och aktivera cookies.
- Safari: Inställningar / Integritet / Blockera alla cookies (ska vara urbockad)
- Google Chrome: Inställningar / Avancerat / Sekretess och säkerhet / Webbplatsinställningar / Cookies och webbplatsdata / Tillåt att webbplatser sparar och läses cookiedata
- Edge: Inställningar / Sekretess och säkerhet / Blockera inte cookies
Fält 3. Din webbläsare fungerar inte med Natur & Kultur
De flesta av Natur & Kulturs webbaserade produkter är utvecklade för och fungerar fullt ut i webbläsarna Apple Safari, Google Chrome och Microsoft Edge.
- Om du inte har en av de ovan nämnda webbläsare ska du ladda hem en av dem och använda den istället.
- Om du har en av de nämnda webbläsarna men ändå får röd ruta så behöver du uppdatera webbläsaren till senaste version.
Gör webbläsartestet igen efter att du har åtgärdat de varningar du fått.
Så här kan det se ut om din webbläsare fungerar med våra produkter:
Så här kan det se ut om din webbläsare inte fungerar med våra produkter:
-
Fick du svar på din fråga?