Det första som är bra att kontrollera är att wifi fungerar på iPaden. Wifi kan ibland hoppa ur och då fungerar inte apparna för Qnoddarnas värld heller - testa t.ex. om du kommer in på en vanlig webbsida.
Det händer ibland att något fel uppstår på elevnyckeln i Qnoddarnas värld så att man behöver skapa en ny elevnyckel. Detta kan du göra i Lärarklienten:
* Logga in i admin.qnodd.se och välj Mina elever i menyn.
* Tryck på pennan (Redigera) vid dig själv (om det är din elevnyckel) eller eleven vars nyckel inte fungerar.
* Bredvid där du har elevnyckeln i redigeraläget finns en länk där det står Generera ny elevlicens (se bilden nedan) och genom att trycka på den får du en ny elevnyckel som du kan använda istället. Kom ihåg att trycka på Spara. Detta brukar lösa problemet.
Om ovanstående åtgärd inte hjälper kan du först också kontrollera att appen är uppdaterad till senaste version. Du kan också testa att ta bort appen på iPaden helt och ladda ner appen på nytt. Då behöver du som lärare först logga in med ditt användarnamn och lösenord (samma som du loggar in med till Lärarklienten) innan elevkoden kan skrivas in.
Med någon av dessa åtgärder bör problemet kunna lösas. Kontakta gärna vår support om dessa åtgärder inte hjälper.